söndag 14 september 2008

Work-out!

Herregud vad jag har arbetat hårt idag! Jag har ont i ungefär alla muskler, även dem jag inte är så bekant med! Men det skall ju vara så nyttigt med trädgårdsarbete, ungefär som work-out. Utarbetad (kan det översättas med out-worked, tro?) är jag iallafall, men lycklig. Två nya rabatter i min skogsbacke har jag murat upp idag med uppgrävda stenar. Jag har fyllt dem med lökar för gudomlig blomprakt till våren. Det är iallafall det jag drömmer om.

Annars fortsätter jag med att visa ytterligare en fuchsia, Göteborgskan (passande namn i min trädgård, tycker jag). Det är också den äldsta jag har, kanske 15 år eller så.


Den nedfallna änglatrumpeten visar att åldrande och död kan vara mycket vackert. Kolla insekten som stod helt still i luften vid fotograferingen.


Vackra är också äpplena från bror och svägerskas trädgård. Katja! Men bilden påminner om julen och det i sin tur påminner mig om att vi hastar dit i ilfart om det blir som det brukar. Hösten svischar förbi och plötsligt blir det bråttom med julklappar. Då blir det åter aktuellt med muddar och här är ett exempel med "sommarens sista ros". Det ser man på enstaka snöflingor i form av pärlor.



6 kommentarer:

miastick sa...

Aj vilka Underbara muddar! Man blir glad och sugen på tårta med marsipan :)

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Kombinationen av rosa och rött är oemotståndlig.

teresa sa...

Vilka ljuvliga muddar. Eller är det en tröja?

Kristina sa...

Teresa!
Det är muddar, men de är sydda av en krympt tröja, med virkade kanter och påsydda "tröjtygsrosor" och virkade blad.

Janette Millbom sa...

åh vilka läckra muddar!

gunnelsvensson sa...

Vilka underbara muddar! Och till blomman, man blir SÅ GLAD av dina fina färger o bolder på din blogg :-)