tisdag 23 september 2008

Färg och form

När jag tittar på min omgivning och ser vad naturen åstadkommer, så kan man vara tacksam att man fått möjligheten att se allt det vackra och inspireras därav. Härom morgonen låg jag tidigt vaken och väntade på att veckarklockan skulle ringa. Himmelen var som eld! Till slut tänkte jag att jag måste helt enkelt masa mig upp ur sängen och fotodokumentera. När jag väl var på benen så hade himlen ljusnat betänkligt, men ändå så vacker! Det kan göra hela dagen, en sådan skönhetsupplevelse!

Nu har jag nästan flyttat in till stan' och då blir jag däremot bestört över hur fult och eländigt det blir om man inte sköter trädgården! Allt är förvuxet, visset, fyllt med ogräs etc. Magnolian är snart mycket större än huset och måste beskäras. Plötsligt blev det väldigt många måsten.

Allt är inte fult dock. Vi har ett underbart bestånd med kärleksört, som nu rodnat och står mörkrosa och vackert. Passar bra ihop med en bild på muddar med spets, eller hur?


Igår handlade jag ett romanesco-huvud och snacka om formgivning. Där kan vi andra slänga oss i väggen. Det är så vackert att det nästan känns "syndigt" att titta på det. Väldigt gott är det också! Somliga får allt!

4 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Vad otroligt vackert! Fast jag måste erkänna att jag inte vet vad det är. Ska den ätas eller vattnas?

PetraO sa...

Vilka fina bilder! Romanescon väcker lust att skapa - kanske en massa franska knutar ovanpå varandra!

Kristina sa...

Howdy sailor, Man äter det som blomkål, men detta är ännu godare!

teresa sa...

Håller med; naturen är helt fantastisk som inspirationskälla - slår allt!