måndag 15 september 2008

Tankar kring bilder

Idag fortsatte jag att titta på mina bilder och fann en muddfavorit i milt lila med hjärta på tråd. Så väl det gick att kombinera ihop med bilder på penséer och löjtnantshjärtan.





Visst förbereder jag mig för den kommande vintern, men samtidigt är det ju just den här tiden jag använder för att plantera för våren. Löjtnantshjärtan har jag ju redan, eftersom de är perenna, men penséerna skiftar med vilka sorter jag köper. Men dem kan man inte i Sverige plantera på hösten. Det såg jag emellertid på en vinresa till Champagne att de gjorde där i oktober. Med förtöstan ser vi fram emot en vår som i bästa fall infinner sig om ett halvår. Håll med om att nordbon är en sann optimist!


Höstens första gryta på högrev, med hela lökar, selleri, palsternacka, morot, rödvin och vitlök avnjöts med gott vin till middag idag. Ljuvligt gott och mustigt! Livet kan inte vara bättre!

7 kommentarer:

frisky frog sa...

Dina muddar är lika tjusiga som blommorna! Nu när kylan slagit till kan man titta på alla dina blommor och drömma om en varmare årstid...
/Kram

Howdy Sailor sa...

Jag fattar inte vad du får all kreativitet från. Den yttrar sig på så många olika sätt. Jag är stolt över min svärmor ;o)
kram

Mot nya tider sa...

Jätte fina muddar, skulle gärna vilja få kika på mönstret om du nu har något :) du som har alla kunskaper i huvudet!

Kristina sa...

Nej, något mönster behövs inte! Ta bara krympt tröjmaterial och håll runt handleden och kolla hur stort det behöver vara för att dras över handen. Sömmen är ihopsydd med jämna kaststygn, först upp, sedan ner. Detta blir korsstgn om man sätter i nålen rätt. Kanterna är virkade. Första varvet med tunn virknål och ca centimeterlånga nedtag. I det varvet är det valbar form av musselvirkning. Avsluta med ett smygvarv i avvikande färg i bakre maskbågen. Lycka till!

Mot nya tider sa...

A ha.. tack.. jag kolla även med dig i skolan om detta :)

blomman sa...

Vilken fantastisk mudd, så vacker!
Tack för att jag finns på din lista. har förstått att det är så man når ut. Hur har du fått fram din sidräknare? Är det enkelt eller?
Skulle igår försöka lägga till ett bildspel men gav upp efter en timma.
Kram

Kristina sa...

Hej Blomman!
Till att börja med skall du klicka på raden under mina siffror där det står "hit counter". Då kommer det upp en sida som erbjuder dig en räknare. När du sedan skall lägga in den måste du kopiera hela http-koden som visas och kopiera in den hos dig på något sätt. Jag gjorde aldrig detta själv, men talade med Petra idag och detta är de anvisningar jag kan ge. Hoppas att det lyckas för dig.
Kram