tisdag 2 september 2008

Skrivbordsbilder?

Igår tog jag några närbilder på blommor i min närhet. När jag sedan såg dem i datorn tyckte jag att de kunde lämpa sig bra som bakgrund på "skrivbordet". Jag ändrade hit och dit och dessa tre funkade bra. Jag tror att jag kommer att skifta mellan dessa nu en tid framåt. Pröva själv!


Denförsta bilden är på en hibiskusblomma. Det konstiga med denna blomma är att den är tredubbel och samtliga tidigare blommor på samma planta har varit enkla. Jag som trodde att antingen hade en växt enkla eller också hade den dubbla blommor, men så är det uppenbarligen inte.

Dessa två skönheter är dahlior, samma sorter som i gårdagens bukett, men där får man massverkans lag. De gör sig definitivt som individer också.


4 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Jisses och jag kan bara undra: Vad har du för kamera? En sån vill jag också ha.

frisky frog sa...

Härliga blommor!

teresa sa...

Håller med om att inspiration är otroligt viktigt (o roligt)! Dina blombilder är fantastiska. Tog själv en ny blombild till mobilen igår - behöver ngt att bli glad av varje gång jag öppnar mobilen!
Din tunna sjal längre ner på sidan är superfin! (Bilderna också.)Har du hittat på själv eller använt ett färdigt mönster?

Kristina sa...

Teresa! Jo, jag har gjort mönstret själv. roligt att du gillar den! Tack!