måndag 1 september 2008

Första höstdagen

Idag skiner solen och luften är krispig och frisk! Det blåser alldeles för mycket och det är ingen tvekan om att det är höst. Men hösten har också sina fördelar! Mina dahlior blommar för fullt, sedan de fick en skjuss med hönsgödsel, efter att nästan ha lagt av att blomma. Knopparna fanns där och bara väntade på lite riktig mat för att orka slå ut. Det är härligt att plocka in täta maffiga buketter. Jag vill inte plocka annat än blomman och dess stängel och därför blir det inga höga skapelser, men i gengäld blir det många utslagna blommer hela tiden.



Nu börjar det också bli dags ordentligt för koftor och sjalar och med denna tunna gröna skapelse med lindlövskant i mossgrönt garn från Östergötlands ullspinneri blir man en del av grönskan.




Vackert garn som jag har i två färger till. Hrm... skall det bli flera sjalar eller?

4 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Aaah HÖSTEN! Då blir till och med jag kreativ. Sitter med en layout här och tänker stjäla din lövkant, om den fungerar på papper alltså. Om du hittar ett rött eller orange höstlöv får du gärna skicka det till mig förresten. Jag behöver färgen.

PetraO sa...

Den sjalen är superfin - den har jag inte sett! Tycker absolut att du ska sticka fler likadana!

MOXY sa...

Vilken underbar sjal. Tycker de ska sticka fler, kan behövas på klangfärgsgatan där det är kalt.
Vika vackra bilder du tagit.

miastick sa...

Härlig sjal som jag nu genast vill härma! Kul att titta in på din blogg, jag har missat den trots att Petrao tipsade.