onsdag 10 september 2008

Den höst di gamle kallar vår?

En läcker skönhet, eller hur?

Jag fotograferade naturens lilla spratt häromdagen. Det är nämligen så att höstsyrenen (en limegrön syrenhortensia) vet att att det är höst och blommar med så stora blomklasar att den nästan inte orkar hålla dem uppe. En intilliggande rododendron och mellanliggande vintergröna tror tvärtom att det är vår och blommar också.



Var på stamlokuset när det gäller second hand, Returvaruhuset i Stenungsund idag. Jag fick tag på en glaskupa till en fotogenlampa, som passar till en rostig och fin elektrisk lampa med ljushållare jag köpte där häromsistens för att ha i uterummet... Och så fick jag tag i några fina garnnystan för en gångs skull.... Dessutom ett Rörstrandsfat som jag samlar på! En riktig turdag!






3 kommentarer:

Janette Millbom sa...

så roligt med alla fynd :-)

Jag ÄLSKAR höstsyren. kunde behållt förra stugan enbart för den, om jag bara hade råd...

Anna sa...

Vad kul med second hand och att hitta fynd... jag försöker komma iväg när det hinns...Det är även underbart att vara i trädgården nu för man vet inte vad man hittar...

Howdy Sailor sa...

Kupan är verkligen jättefin till lampan. Kul med den lite annorlunda, mjukglassiga formen.
kram