söndag 7 september 2008

Varmvattensflaskskydd

Idag mår jag nästan helt bra! Det är väl som det brukar. Man tror att man aldrig skall bli bra, men jag satte mig själv på äpplekur hela dagen igår och idag är jag OK, men lite trött. Äpplekur undrar du kanske? Jo, en barnläkare gav mig det rådet när ett av mina barn var magsjukt att bara ge honom äpple och vatten eller te utan mjölk under 24 timmar. Äpplena skulle ätas med skal. Var barnet litet fick man riva äpplet med skalet. Det fungerar så att sockret i äpplet går till hjärnan och kroppen och håller igång det hela utan att passera tarmarna. Till tarmarna går skalet och lite till och formar en propp, eftersom vi inte kan smälta cellulosan. Proppen för bakterierna framför sig och bakom proppen finns sedan inga bakterier kvar. Alltså är man frisk efter 24 timmar. Det har alltid fungerat!
Jag har idag googlat lite på hotwaterbottlecover och titta vad jag fann på bl.a. http://f.hatena.ne.jp/m-tosh/?model=NULL! och http://www.flickr.com/photos/kaby/tags/hotwaterbottlecover/ Alla jag hittat är stickade. Jag försökte spara och lägga in bilderna på bloggen, men systemet vägrar, så du får själv gå in på någon av adresserna. Nu är det inte alls säkert att jag tänker sticka något fodral, antagligen syr jag ett i fleece eller så, men det fanns en del inspiration.

2 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Eller så åker du till Göken och köper en, inklusive flaska, för nitton kronor. Det gjorde jag till alla fyra barnen.

De är förstås inte lika fina men de är rara. Har hög, stickad polokrage och ett stort hjärta mitt på. Finns i rött och offwhite.

Fast jag är övertygad om att dina blir mycket finare och det låter som ett ganska kul projekt också. Fleece är gossigt också.

teresa sa...

Vilket härligt tips, det ska jag testa någon gång(Nästan lika bra som att jag alltid tar en bit vitkål under plåstret mot sår - det renar...)