lördag 1 augusti 2009

Fjärilsbuske

Idag sken solen och det hade mojnat och allt blir plötsligt mycket underbarare. Dagen har bl.a. använts till att binda upp allt som lagt sig ner i blåsten och regnet. Det ger också tid till kontemplation och betraktande av allt som fungerar bra. Fjärliarna har fullt upp när det äntligen är vackert väder. Det fladdrade i solskenet och jag tror att jag samtidigt kunde se 20-30 fjärilar av olika slag. Det är svårt att få dem på bild med min kamera, för den tänker lite förlänge innan den knäpper korten. Bäst chans var det emellertid i Buddleijorna, som också kallas fjärilsbuske, eftersom de drar till sig fjärilar. Här finns ett litet smakprov.
Humlorna gillar samma buske.

2 kommentarer:

MiA sa...

Mmm.. fjärilsbuske är verkligen vackert! Det skriver jag upp på min lista över eventuella växter i den lilla rabatten jag ska ordna nästa vår :)

Carina sa...

Vilka vackra bilder du visar oss. Du måste ha en helt underbar trädgård.