lördag 29 augusti 2009

Jeanssockor



Jag hinner, som du förstår av alla trädgårdsinslag, inte ägna så mycket tid och tankar åt stickning för närvarande. Något måste man ju ändå göra framför TV:n när man pustar ut på kvällen. Nu har det blivit alldeles vanliga släta jeanssockor av den tilfällighet som heter fyndlåda. Det är projekt som går på autopiloten, så det är mycket lämpligt f.n. Garnet heter Clown och består av bomull, ull och nylon och det verkade bra som en övergång innan det blir ylle för hela slanten. Den andra är inte klar ännu, därav bara bild på en.

7 kommentarer:

Evas Passion sa...

Fina!!!Skulle vara kul att lara si sticka...jag maste forsatta med trojan.....panik!!!

Carina sa...

Var får man tag i garnet? Gillar bomullsockor men det är bra tycker jag med lite syntet också för slitaget. Dina sockor är skitsnygga i all sin enkelhet. Behöver inte alla gånger vara så märkvärdigt för att bli snyggt.

fale artut sa...

Fina sockor! Det är rätt skönt med en "Raksträcksstickning", när man slipper fundera så mycket, ibland!
Skönt för hösttassarna! KRAM!

Myggan sa...

Vilka fina glada sockor. Jag har alltid undrat, varför heter det jeans-sockor?
/Anna

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Autopilotstickning är bra att ta till. Lycka till med blommorna, det ser så härligt ut.
hej fr. Koftan

Samtal från min trädgård sa...

Tv-stickning måste man bara ha, går inte att sitta där utan!
Gillade dina gropar för rosor, älskar ju sten, fast de är jobbiga att gräva upp.

Kristina sa...

Hej Carina!
Garnet är köpt på Göksäter på Orust.
Hej Myggan!
Jeanssockor kommer väl av att de är lite grova och enkla och inte passar till finbyxor precis, men jag vet inte. På 70-talet sa man träskosockor!