söndag 16 augusti 2009

VM-stickning

Jag kan inte säga att jag är jätteintresserad av idrott, men min man är det, så det blir en hel del tittande. Ikväll har Usain Bolt gjort det igen! Det är fantastiskt vad en människa kan. Hoppas att han inte är dopad på något sätt som uppdagas senare.
Nåväl, någon form av stickning får det bli och i mitt fall rör det sig om en bolero till 6-årigt barnbarn. Garnet är ett bouclégarn i en blandning av bomull och viskos, som ger en fin struktur. Underbar turkos färg, som Kajsa valt själv. Hennes älsklingsfärg har nämligen övergått från rosa till turkos. Hon har provat idag och är nöjd så här långt! Jag visade henne en kantbård ur nedanstående franska stick- och virkmönsterbok, som hon genast godkände också, så det är bara att köra på.

1 kommentar:

teresa sa...

Spännande bok, älskar fackböcker men en fransk har jag aldirg tittat i.