fredag 7 augusti 2009

Västkustsommar

Nu skall jag gå och lägga mig och klockan är nästan ett. Jag har tagit ur täcket ur påslakanet för jag är för varm. Jag har fått lite för mycket sol och bad idag med 3 barnbarn, där ett lärt sig att dyka, ett annat att hoppa från hopptornet på bryggan samt minstingen som har vågat släppa badstegen och "svävat" i det djupa vattnet ca 20 sekunder. Alltså har alla tre gjort stora framsteg idag. Som du förstår är det riktig sommar på västkusten och det skall hålla i sig imorgon också. Detta besked gjorde att 11-åringen inte ville åka hem till mamma utan stanna hos farmor och farfar, som kan bjuda på de bästa badmöjligheterna.

Vad jag kan bjuda på i blomväg är en vacker mörkbladig dahlia med starkt rosafärgad blomma med flera färger i. Speciellt älskad av fjärlilar också. När man tittar så finns det en fjäril där.

1 kommentar:

PetraO sa...

Visst är det fantastiska dagar! Härligt med mer påfyllning av energi. Kram