onsdag 19 augusti 2009

En lilja i ensamt majestät


Jag har haft väldigt många liljor i år och de flesta är utblommade. En kruka har inte slagit ut ännu, så de avlöser varandra på ett trevligt sätt. I en påse med 10 blandade liljor, som jag planterade i våras, där en del var mögliga och fick slängas och andra blommade tidigt på säsongen har nu denna skönhet slagit ut. Märkligt, vad olika det kan bli i ett och samma paket.
Nu skall jag iväg på två personaldagar i enkel logi med självhushåll. Alla skall göra något för mat och trivsel och jag verkar mest stå för transport av alla 120 vinprovarglasen. Återkommer med rapport!

5 kommentarer:

fale artut sa...

Men vilken Lilja! Den fullkomligt sprakar av livslust! Och FÄRG!

Evas Passion sa...

Jattefin lilja!!!!Ha det sa bra pa personaldagarna da!!!!

Sunna sa...

en liten kul parantes, jag köpte andrasortering på lökar, glömde dem i boden, hittade dem mögliga och tråkiga så jag slängde in dem i skogsdungen, gissa var det blommar de finaste liljorna i byn?

Carina sa...

Skönhet var rätta ordet.

Myggan sa...

En melon ska ju låta ihålig när man knackar på den, när den är mogen. Kanske är det samma med pumpor.
/Anna