lördag 31 januari 2009

Otålig

Jag har inget riktigt bra arbete att ha framför TV:n just nu. Jag har förbrukat en hel del garn på sista tiden, men inget av det fina, glansiga, fantastiska Vensleydale-garn i arangrovlek som jag har kilovis av. (Garnet är gjort av ull från rasen Vensleydale alltså.) Garnet är underbart och vi har tidigare haft det till försäljning. En av sönerna har valt färg och vill ha någon form av cardigan, men jag har inte kommit på någon bra modell och då blir liksom inget gjort. Jag vet också att han vill att det skall vara min egen design, så jag kan inte bara hämta ett lämpligt mönster och börja.
Det har blivit några grytlappar i väntan, och nu har jag tagit itu med babyskor igen. Dessa är inte färdiga, men de ser ljuvliga ut i pärlgrått och puderrosa, respektive pärlgrått och ljusrosa. Jag använder Muskat från Garnstudio köpt på Strikk.

Apropos min förvaring av textila grejor så är jag lycklig ägare av en Chadwick's trådlåda från förr. Jag tänkte visa innehållet, men batteriet i kameran tog slut, så det får bli en annan dag kanse. Den står nederst i ett skåp i klädkammaren.

9 kommentarer:

PetraO sa...

Wow vilken lyckos du är som har en så fin förvaring! Och tofflorna är som vanligt underbara. Är det inte fint med bara en ganska enkel cardigan, typ lite engelsk skolpojkmodell?)

Mot nya tider sa...

Så söta tofflorna är!, Jag tror med på petras råd där, ang cardiga.
Enkelt kan vara väldigt snyggt och otroligt användbart.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej Kristina!
Vilken härlig trådförvaring, ett rikitgt önskeskåp.
Klassisk och enkelt är alltid snyggt.

makiato sa...

Så söta små babyskor!

Förvaringen för trådarna är också fin.

blomman sa...

Underbara babytofflor.Och sen ser jag att du är lycklig ägare till en Bernina maskin och en lite äldre sådan. De är helt fantastiska. Jag haft min sen utbildningen och skaffade föst en ny för några år sedan. Men den gamla har jag kvar och den fungerar.

Samtal från min trädgård sa...

Så otroligt söta tofflor eller man måste nästan säga skor, för de är så fina.

frisky frog sa...

Ååh, de små skorna är bedårande. Lyckliga dina barnbarn!
/Kram

hea sa...

Åh, sååå söta babyskor!

fale artut sa...

Åh, så avundsjuk jag blir. Jag har spunnit garn av Wedsneydale och det är UNDREBART, men finns nästan inte att få tag på. Vad heter sådant garn?
Jag behåller mina två färgglada härvor till något speciellt.
"Colle" är ordet, nästan Collie, har haft en underbar sådan.