tisdag 6 januari 2009

Ormhassel och julpynt


Nu går julen så sakteliga mot sitt slut. Eftersom jag är traditonsbunden åker julen inte ut förrän den 13 januari. Har jag inte tid den dan blir det senare, men aldrig tidigare. Jag har tidigare sagt det, men det kan sägas igen...Jag älskar julen! kanske blir det mer och mer julsaker allteftersom åren går och man köper på sig nya vackra saker. Denna ormhasselkvist har jag över matbordet året runt. Till jul kläds den med vitaktiga kulor och vita pappersstjärnor. Två änglar i guld och turkos tillkom förra året. Jag är barnslig och gläder mig åt detta varje gång jag sitter och äter.

Idag seglar en förkylning upp och jag kollar på TV och stickar nya Lidl- sockor. Denna gång med kilhäl istället för mönstrets bandhäl. Jag gillar kilhäl mycket bättre.

7 kommentarer:

ewa-christine sa...

Vilken trevlig Hassel, och en trevlig idé också.....

Mot nya tider sa...

Då får vi hoppas att du kryar på dig så att du kommer lindrigare undan vinter snuvan än vad jag gjorde.

PetraO sa...

Den ormhasseln kan ju göra vem som helst avundsjuk! Och pyntet också för den delen... Krya på dig!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Kristina!
Det är viktigt att njuta av det man tycker om!
Ha det gott
Hälsar Koftan

frisky frog sa...

Vilken fin ormhassel med pynt och allt! Jag håller med dig, julen åker INTE ut innan Knut. Hoppas att det bara är en lättare förkylning och krya på dig.
/Kram

MiA sa...

Vad läckert! Som tusen och en natt :) De vita pappers-stjärnorna är riktigt fina. Kanske orkar jag pyssla till några såna tills nästa jul. Jag har ju ett helt år på mej :)

Ha det mysigt!
MiA

Amanda sa...

Hej Kristina!
Javisst är det en ära att få ett skrädderi uppkallat efter sig och möjligt att det från ett håll finns en förälskelse och det är inte från min sida. Go kille, men inte så mycket mer än så. Roligt iaf! Jag kommer vara på Klangen nästa vecka, mellan måndag och onsdag. I övrigt är det rätt mycket jobb att stå i och examenstillställning i Växjö under torsdagen den 15de. Om du är i skolan då så ses vi, annars kommer jag nog försöka komma och hälsa på. :)
Ha det finfint!

ps. Håller med dig om julen, så länge som möjligt, det är mysigt! :)