torsdag 29 januari 2009

Min arbetsplats

Jag har fått en förfrågan hur min arbetsplats ser ut, liksom flera andra av er bloggare. Jag har nämnt tidigare att jag har min arbetsplats i köket och att köksbordet är mitt arbetsbord. När det gäller att förvara mina garner, tyger, stickor, trådar etc. så finns de spridda lite här och var. Idag visar jag bilder på det jag har i köket. Allt tillhör sömnaden. Det är först och främst en sylåda och symaskinen. Båda i utdragbara lådor under lådan med bestick. Skåpet är vänt mot bordet. Jättebra! Bara att lyfta upp maskinen direkt på bordet. Bild nr.3 visar en del sybehör. Skåpet är placerat längst ner i ett högt köksskåp med vitrinskåp överst sedan ett par hyllor för kokböcker och underst sygrejorna.



Jag visar också ett förvaringsskåp med garn och tygbitar i kallutrymmet. Jag återkommer till andra delar så småningom.

3 kommentarer:

Annabell sa...

Härligt tyg och garnskåp! Smidigt att ha allt samlat i köket.

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej!
Det är så spännande att se hur alla ordnar till det!
Ha det bra hälsar Koftan

Textil stil sa...

Kul att få en titt i andras kreativa kaos...fast du hade det ganska ordnat ändå.Tänkte också höra med dig om dina pomatomus vilka för övrigt var helt ljuvliga.Hur många rapporter hade du samt gjorde du några ökningar, eller var garnet så pass elastiskt så att det gick ändå???Sitter hemma och funderar på hur man skulle kunna öka då jag vill göra väldigt höga benvärmare...ja ända upp till låren.Har du några tips?
Ha en trevlig helg!