torsdag 8 januari 2009

Julgranskula




Förr när barnen var små och man inte hade så mycket pengar köpte jag julgranskulor på rea efter jul för att ha nästa säsong. Vi klädde granen med girlanger av färgat klisterpapper, hemgjorda smällkarameller, flätade hjärtan, vita stjärnor och halmhängen, förutom de kulor jag lyckats köpa ihop. Granen blev fantastik och personlig!


Nu har jag hur mycket julgransprydnader som helst och kan inte använda allt och gör därför ett aktivt urval. Julgranskulor fashinerar och jag köper dem styckvis numera, exklusiva. I år köpte jag denna skönhet på Irland. Tyvärr har jag inte lyckats med fotografierna, trots många försök, men jag tror att du kan få en uppfattning av det överdåd den representerar. Jag säger som en av de gamla Hollywoodstjärnorna: Förmycket av det goda kan vara alldeles underbart.


För övrigt är jag sjuk och har stickat ett par Lidl-strumpor till. Har fått beställning på en likadan mössa som den jag visade häromdagen, så det skall jag ta itu med efter det att jag läst Damernas Värld.

3 kommentarer:

frisky frog sa...

Mycket vacker julgranskula! Jag fyndade för några dagar sedan. 2 vitskimrande julgransfåglar på julen-är-över-rean. Tråkigt att du är sjuk. Krya på dig!
/Kram

Textil stil sa...

Jättefin julgranskula.Jag brukar också köpa en ny kula varje år.Åhlens har haft jättefina de senaste åren som man kan köpa styckvis, i år kollade jag dock inte just där. Hoppas att du snart blir frisk, men som tur är kan man ju alltid sticka lite trots att man är sjuk...Ha d fint!

No.15 sa...

Hej Kristina!
Jag har så mycke att stå i nu...inte många inlägg hos mig;0)
Ska snart öppna min butik... all tid går åt till det just nu.Hoppas du blir frisk snart och tack för du tittade in till mig.(Har gjort inlägg idag ;0).. vi ses)
Ha det så bra som du kan och ta hand om dig!