tisdag 27 januari 2009

Optimist

Optimister är friskare och lever längre. Då förstår var och en att jag är en friskus för det mesta. Hur det blir med levnadslängd känns lite förtidigt att utvärdera just nu. Levnadslusten är det inget fel på nu när man börjar planera för sommarens blomsterprakt.
Varje år tycker jag att mina frösådder inte gav så bra resultat, så jag lovar mig själv att köpa färdiga plantor nästa år istället, men.... när fröna står där och ser så frestande ut, kan jag inte låta bli att handla. Nu med små medföljande växthus för de första veckorna. Kanske lyckas de bättre då? Vi får se.

5 kommentarer:

Veronica Tingvall sa...

Jag är precis likadan:-)
Hoppas du har en trevlig kväll
Kram/Veronica

Samtal från min trädgård sa...

Jag kan säga det rakt ut: Jag är för lat för frösådd! Jag köper färdigt, men allrahelst köper jag perenner, har även svårt för blomsterlökar, som jämt åker upp, när man kultiverar. Men hur som helst ser jag framemot våren, som jag hoppas kommer snart, fast jag vet att den inte gör det.

anna kim sa...

Åh det är precis vad jag borde göra oxå. Köper tulpaner och lökar så länge. Avskyr mörkret och längtar till vår och värme!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vad vore livet utan framtidsdrömmar.
Jag ska snart ner i min källare och plantera om. Det är äkta vårkänsla det! är du intresserad av några sticklingar?
undrar Koftan

PetraO sa...

Jag känner också igen det där med fröer som ibland blir liggandes i sina påsar, bortglömda till nästa säsong! Kram