fredag 27 mars 2009

Vårens kräftgång och tyg till tröst




I morse när jag vaknade här på Tjörn var landskapet åter vitt! När man tror att nu är det vår blir det hastigt vinter igen. Men samtidigt blev det faktiskt varmare än igår, så snön kommer nog att smälta snabbt. Spåren i snön gör övergången till tyget i mönstret "Mimers brunn" av Sara Berner naturlig. Det inköptes i förrgår på ett fördelaktigt sätt på Klädkällaren i Agnesberg. Jag skulle ha 2,30 m till ett draperi á 99.90 per meter. Rullen innehöll minst en meter extra och expediten skickade med resten för samma pris. Mönstret och färgerna passar perfekt där jag skall ha det och det är svårt att hitta exakt vad man vill ha, så detta var ett lyckat köp. Att det passar i vår miljö syns också om jag visar Herman Fogelins underbara fat. Färger prickar och mycket annat gör att det känns som mitt i prick just i det hörnet där draperiet skall vara..

1 kommentar:

Annabell sa...

Snön kunde vi ha varit utan! Det var verkligen ett fint tyg som du hittat. Trevlig helg!