lördag 27 december 2008

Vinter på Liseberg

Min man och jag har varit på Liseberg med barnbarn. Det är hur underbart som helst. Vi Göteborgare har i allmänhet upplevt det, så vi vet, men jag vänder mig också till bloggare i resten av landet som inte har varit där. Träden som är belysta är helt fantastiska och överhuvudtaget är det som "ett ljus i mörkret". Tyvärr är det bara öppet fram till jul! Jag tycker annars att man skulle kunnat ha öppet när folk har mer tid också efter jul. Så länge det är mörkt!
Där finns åkattraktioner, stånd med delikatesser, presentbutiker m.m. I ett av stånden träffade jag en före detta student, som tillsammans med en kompanjon driver ett kosmetikföretag Flowers med ekologiska och naturenliga ingredienser. De skall öppna butik på Slottsskogsgatan 48 den 31 januari.

2 kommentarer:

MiA sa...

Magiskt vackert :)

petra.m sa...

Hej Kristina och GOD JUL! Vad härligt det ser ut med de fina träden. Det är så mysigt att gå på Liseberg! Hoppas du haft en bra helg med mycket god mat och mys:)