onsdag 31 december 2008

Sockgarn från Lidl

Jag köpte sockgarn på Lidl i förrgår. Den vanliga tjockleken och den vanliga fiberblandningen, 75% ull och 25% nylon. 2 hg 69 kronor och då ingår mönster för alla storlekar. På bilderna verkade randningarna vara snygga även om nystanen såg "oroliga" ut. Ville genast kolla hur det blev och här är resultatet så långt, som jag kommit. Det fanns en färgkombination med varmt rött och gult också. Min färg tänkte jag skulle passa till jeansen, men jag köper kanske den andra också, eftersom jag nästan bara använder denna typ av strumpor nu i vinter.

5 kommentarer:

MiA sa...

Hej!
Vilket läckert garn! Är det randigt så helt av sej själv? Blir väldig snyggt :)

Gott nytt år!
MiA

Kristina sa...

Hej MiA! Ja, det blir så av sig själv. Billigt och snyggt! Gott Nytt År! Kristina

Camilla sa...

Jag såg annonsen från Lidl och tänkte att jag skulle in o känna på garnet. Nu har jag också sett ett resultat av det så det måste jag skynda mej att köpa.

Gott nytt år

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Hej Kristina!
Gott Nytt År och tack för alla dina rara och fina inlägg i min blogg.
Om du läser det jag skrivit idag ser du att jag skickar en utmärkelse till dig.
Ha det gott hälsar Koftan

frisky frog sa...

Gott nytt bloggår! Jag köpte också garn på Lidl... Den vita barnkoftan är bara så bedårande. Lyckliga den som ska bära den.
/Kram