fredag 19 december 2008

Höst och löfte om en kommande vår!

Idag har min älskade varit och hämtat min bil på jobbet. Jag tappade bort bilnyckeln igår och kunde inte ta bilen hem. Jag tyckte givetvis att jag själv kunde åka dit och hämta den, men nej, han hade ett annat ärende. När han kom hem hade han en vidundeligt vacker Phlenopsis med sig, till mig och honom. Det var alltså det ärendet han hade. Gulligt va?

När vi håller oss i den färgskalan kan jag lika gärna passa på att visa alpackasjalen färdig. Den har varit färdig ett tag, men jag har glömt att fota. Härligt varm och mjuk!

Till sist har jag planterat lite ute i krukorna idag och konstaterat att det fortfarande är hösttemperatur ute. Och tittar man sig omkring ser man knopparna som snart skall slå ut. Denna trollhassel blommar i slutet av januari.

6 kommentarer:

Howdy Sailor sa...

Alpacasjalen är underbar! Det är svärfar också!

Anonym sa...

Hej Kristina!
Jag följer din blogg med intresse och njuter av dina vackra hantverk. Hälsa familjen och ha en riktigt God Jul!
Kramar från Jenny (Sambo med Jens Svanvik o flickorna Moa o Miranda)

Kristina sa...

Hej Jenny!
Vad roligt att du ger dig till känna! jag tycker det är så roligt med bloggen på det viset att det är lätt att hålla lite kontakt. Hälsa Jens och flickorna God Jul. Ulla och Jerker träffar jag på nyårsdagen!
Kram!

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Vilken vacker orkidé och sjalen är så vacker-
hej fr. Koftan

Mia stickar sa...

Underbar orkide och jättevacker sjal!
Det är efter jul man börjar fundera på varför man bor så långt norr ut. Här är det bara snö snö snö och inget blommar föränn i maj!

Jennie sa...

Vilka fantastiskt vackra färger du valde till sjalen!