onsdag 17 juni 2009

Stjärnparad och Svaveldrottning m.m.

Nu är det nya blommor, även om det inte är samma överflöd som för några veckor sedan. Pionerna och vita digitalis har jag plockat i stan för att ha praktfulla buketter till midsommar. Detta är inte en dillpion utan en borstnejlika med bara en blomma!
Rubrikens stjärnparad är en allium vars blommor är stjärnformade och svaveldrottningen är en lökväxt som slog ut idag.
Dessutom kan jag rekommendera Kaukasiskt förgätmigej i denna silvriga variant. Lika vacker utan blommor nästan.

4 kommentarer:

Annabell sa...

Oj, vilken vacker bukett med underbara blommor! Trtevlig midsommar!

fale artut sa...

Ha en riktigt skön midsommar!!
Underbara bilder, svaveldrottning har jag inte hört tala som förr, den är ju Fale vacker!

Carina sa...

Pioner är helt klart en favorit. Tyvärr har vi ingen men det kan ju bli. Ha en skön midsommar!

torprosen sa...

Hej där! Svaveldrottning har jag aldrig sett förut, mycket vacker,för övrigt är ju pioner en favorit. Två av mina vitrosa har böjat blomma och tre andra är snart på gång... H en härlig Midsommar önskar Torprosen