lördag 20 juni 2009

Sibirisk bergsvallmo igen!



Finns det något roligare än att se att de odlarmödor man lägger ner bära frukt. Som jag tidigare nämnt har blå vallmo varit på besök i min trädgård vid två tidigare tillfällen, men det har inte blivit långvarit. Det vet jag ju för all del inte om detta blir heller, men det känns som att förutsättningarna är bra denna gång. Tre plantor med tre nyanser av blått. Det syns kanske inte så tydligt på bild, men en är betydligt ljusare än de andra. Jag njuter för fulla muggar!

5 kommentarer:

fale artut sa...

Det gör du rätt i! Fullkommliga och underbara!

frisky frog sa...

Dina blommor är ljuvliga! Hoppas att ni fick en härlig midsommar.
/Kram

Carina sa...

Jag njuter varje dag av dina/mina blommor. Stå på du! Jag kollar på dom varje dag. Hihihi

Ja, du har helt rätt. Det behövs inga helger eller andra anledningar för att träffa familj och vänner. Bara lusten. Och jag tycker nästan alltid att det blir mycker roligare då.

skapasaker sa...

Oj vad de är vackra! Jag har också försökt med dessa skönheter men det var längesedan. Tror att jag är redo att testa igen, blir inspirerad när jag ser hur fina dina är.

Annabell sa...

Hur mycket blommor har du egentligen? Bor du i botaniska? Verkar helt ljuvligt i alla fall!