fredag 26 juni 2009

Löjliga familjen

När jag var liten spelade vi löjliga familjen regniga dagar. Antagligen en föräldrauppoffring för att hålla oss ungar sysselsatta. Nu behöver jag inte sysselsättas längre, men med utgångspunkt i gårdagens inlägg kan jag inte låta bli att presentera nästan hela familjen Riddarsporre för dig. De jag har är i blandade färger. Jag köpte dem som pluggplantor förra året från Easyplant och planterade dem i stora krukor. De blommade fint och gladde mig och jag lyckades hålla mördarsniglarna borta. Tidigare försök med att odla direkt i jorden har varit döfött. Nåväl, i höstas grävde jag ner krukinnehållet och de blommar nu fint där de står.

Först har vi greve Riddarsporre i svenska dräkten, därefter grevinnan Riddarsporre i sin vita sommarklänning med lite gröna stänk och sist har vi unge herr Riddarsporre i sin ljusblå sidenkostym. Det skall ju finnas en unga fröken också, men tyvärr har jag ingen rosa. Jag har satt nya i krukor iår. Kanske kommer det en rosa bland dem.




2 kommentarer:

Lavendel sa...

Det er en dejlig familie!!

fale artut sa...

Vackert, men jag har EN lila riddarsporre, jag gillar det blå-lila-vita. Klarar sig rosa riddarsporrar lika bra, man ser inte det här uppe, i alla fall inte jag.....