måndag 15 juni 2009

Long time no see

Nu känner jag en väldig abstinens efter bloggen och mina vänner i cyberspacen. Jag förstår inte vart tiden tar vägen och hur mycket jag har att fixa med hela tiden. Jag gör ju nästan inget som jag inte tycker är kul eller har valt själv. Problemet är väl att jag tar på mig för mycket, kanske? Mitt i allt gick bilen sönder och vi hade problem med att få det ordnat. Under tiden var det spårvagn och buss som gällde och då märker man hur mycket tid som försvinner där i förhållande till att köra bil.
Båda mina kill-barnbarn har fyllt år i dagarna. En fyllde tretton och en fyllde åtta, så det har blivit lite middag här och kalas där etc. En älskling var snorig och nu är jag förkyld. Det passar så utmärkt väl in i mönstret att lärare blir sjuka när de blir lediga på loven.
Jag har ju två tjej-barnbarn också och elvaåringen har beställt en väska i chockrosa och svart, som skall matcha bikinin (tror jag). Hon har en limegrön sedan tidigare, som jag har virkat. Nu ville hon ha en som var lite större och som har lock med knäppning. Så det var bara för farmor att gå till garnaffären och handla garn i önskad färg. Nu slank det också ner några nystan Eskimå, för den vackra färgens skull. Mossa och ljusrosa! Är det någon som har ett bra tips på vad man kan göra av några nystan Eskimå?
Här är väskan i omonterad form.



10 kommentarer:

SF sa...

Vilken läcker väska!

Efwa - Medea sa...

Vilken fin väska! Förstår om barnbarnet vill ha en sån. Eskimågarnet påminner om rabarber... En gosig axelvärmare eller halsduk skulle bli fint.
/Medea

Anita sa...

En mormor/farmor som Dig skulle man ha! Väskan blir superfin!

teresa sa...

Så vacker liten väska, den kommer nog bli uppskattad.
De vackra Eskimo-garnen kanske du kan sticka snabba, tjocka vantar av? Det har jag gjort till min dotter. Fast just vantar känns kanske lite fel så här i försommaren...

fale artut sa...

Jättesöt väska! Tack för din kommentar!

Howdy Sailor sa...

Jag älskar hennes gröna väska, mycket för det cerisa fodret. Blir det månne grönt foder i denna?

fale artut sa...

Nu blommar dillpionen, finns på bloggen!

Damen sa...

Får vi se väskan monterad sedan?

Ulla sa...

garnstudio har flera mönster på mysiga tofflor som jag har gjort, av restgarnerna stickade jag en sittdyna som jag tovade i maskin! Blir perfekt till i höst när jag ska ut på svamptur i skogen.

Kristina sa...

Hej alla! Tack för tips på vad jag skall göra av garnet...och jo, ni skall få se väskan färdig, men som alltid blir det stopp när jag skall montera, eftersom det inte går att göra framför TV:n.