tisdag 30 juni 2009

Ladyn

Jag har naturligtvis en lady bland rosorna! En amper dam i vitt! Hon är så fulländat vacker, så man känner sig som en riktig kusin från landet i jämförelse. Nu skall inte detta fattas så att jag nödvändigtvis föredrar henne framför andra fina damer från bonde- respektive borgerståndet eller ens mina statare. Men jag måste säga att ladyn inte är besvärlig på något sätt annat än att hon inte riktigt orkar hålla upp alla sina blommor, utan de blir lite hängande ungefär som pioner. Hon presenteras här i olika stadier i blomningen, samt med en jämförelse med min hand för att du skall kunna se storleken, som är som den allra största köperos.



Glöm inte tävlingen nedan!

5 kommentarer:

Millah sa...

Okey tack för förslaget,ska kolla upp det :):) man blir ju tokig av det här

Myggan sa...

Dina blommor är verkligen en fröjd för ögat. Jag förstår att trädgårdsintresset är stort.
/Anna

Carina sa...

Vilka rosor du har. Den är verkligen vacker och så stor. Tur jag har dig och din trädgård.
Kram

fale artut sa...

OOOHHHH, den är som en vintergata.... Eller ett anfall av yrsnö! Fast varmare! LJUVLIG! Det är ordet jag söker! Som en helt ny dag, utan orosmoment! Ett oskrivet blad, fyllt av möjligheter. Hurra!

fale artut sa...

Du har något på min blogg!