måndag 25 maj 2009

Friggebod

Äntligen är vår fina arkitektritade friggebod på gång. Det är en gymnasieskola "nära mig" som har byggprogram, som bygger den. De åtar sig mindre byggen för att eleverna skall kunna lära sig hur man gör, samtidigt som det är någon utanför skolan som betalar det dyra materialet. jag var på skolan i ett VFU-ärende och fick möjlighet att se hur arbetet framskred. Jag kan inte bedömma byggen, men allt såg mycket bra ut i mina amatörögon. En särskilt rolig detalj var den lilla skylt som var uppsatt på en bjälke. Vem den än var riktad till kände jag det som att det gällde mig.

Bygget skall enligt planerna bli färdigt i september.

1 kommentar:

Joakim sa...

Ett mycket bra intiativ samtidigt så arbetar eleverna under översyn av kunniga lärare.

Mest nyfiken på resultatet, är den klar?