söndag 2 november 2008

Utmaning

Sju saker om kristina-lakris!
Jag har blivit utmanad av en av mina favoritbloggare, Howdy sailor.
Här är utmaningen:
1. Länka till den som utmanat dig och sätt in dessa regler på din blogg.
Check, redan gjort!
2. Berätta sju saker om dig själv, alldagliga som knasiga.
Jag är farmor till fyra.
Jag har ett dåligt öga.
Jag är vår Herres lilla gullegris.
Jag är gift med världens bästa man.
Jag älskar att sticka och virka.
Jag är fåfäng.
Jag är Janeian (Jane Austen).
3. Utmana sju stycken bloggare i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till dem.
Eftersom jag motsätter mig exponentiella kedjebrev utmanar jag bara en person: vintage & shabby chic

3 kommentarer:

No.15 sa...

Hej kära Kristina!
Detta va ju kul...men det är ett litet problem bara. Jag har inte en aning om hur man länkar!?!:\

Kan du hjälpa en nödställd bloggerska?

Kristina sa...

Hej!
Du börjar med att gå in på den blogg eller sida som du vill länka till och kopierar web-adressen.Sedan går lägger du in ett inslag med text som vanligt. Svärta nu ett ord eller namn till det som du skall länka till. Därefter klickar du på det lilla länk-märket bland verktygen där du normalt klickar på bild-märket när du lägger in bilder. Då kommer det upp ett litet fält där du nu kopierar in den adress du tidigare kopierade. Klart!
Hoppas att du lyckas med detta, annars får du återkomma med frågor.
Hälsningar
Kristina

Howdy Sailor sa...

Din tredje sak på listan är sannolikt den raraste självbeskrivningen jag någonsin hört.