måndag 10 november 2008

Det blir inte alltid som man tänkt.

Operakvällen fixades vad gäller det tekniska och administrativa, men i övrigt blev det helt misslyckat! Jag hade redan på morgonen jätteont i mitt friska öga, och har man ett öga med hornhinnedegeneration är man orolig att det skall hända det friska ögat något.
Inne i biosalongen blev det helt omöjligt att se på bilderna. Ögat helt enkelt vägrade att titta mot ljuset, men när jag blundade blev det ännu värre. Ont, och ögat rann något fruktansvärt! Vi fick sedan sitta i vestibulen och vänta ut föreställningen. Synd, för de som såg och hörde tyckte att det var en mycket bra föreställning.
Nästa dag försökte jag komma till en akut med ögonläkare och sjukvårdsupplysningens Ingrid hjälpte mig med det. Tack för det! (Tyvärr ser hon nog inte detta tack, men ändå...) Väl hos doktorn visade det sig att jag hade fått ett sår på hornhinnan (kanske av smolk, trodde hon?) som höll på att läkas. Gissa om jag blev glad över det beskedet! Jag trodde att jag hade akut glaukom eller något annat mycket alvarligt.
Glad över resultatet gick jag hem och började tänka på julmarknad. Denna strut är en prototyp där jag även använt Angelina. Lite väl mycket arbete kanske, det blir väl för dyrt då, kan jag tro.

4 kommentarer:

PetraO sa...

Stackars ditt öga men vilken tur att det blivit bättre! Julstruten blev finfin!

Janette Millbom sa...

Åh fy vad hemskt det låter. så synd att du missade föreställningen med. men tur att det inte var ngt allvarligare...

Men vilken FIn strut då!

MOXY sa...

Vad tråkigt med ditt öga. Men känns bra att höra att det blir bra, ögonen måste vi vara rädda. Fin strut! tack för att du ger så fina kommentare!!!

blomman sa...

Tack för beröm på min sida. Det sporrar att visa upp skaker och att få beröm. Roligare än att sitta ensam i sin kammare och bara ha sig själv att prata med. Jag såg din pall i helgen och kände, ja..mkt sjuttital. Vad mkt fin som gjordes då! Roligt att du har fått till det med Angelina på din strut, men jag håller nog med, överarbetad är att ta till i underkant. Den är jättefin, så behåll den själv:-)