torsdag 18 februari 2010

Gråa vantar

När jag sökte garn till mitt vintageprojekt, så köpte jag garn för att prova. Så passade det inte mina kriterier för tjocklek, men i övrigt stämde allt! Typiskt! För att inte låta garnet bli hyllvärmare formgav jag vantar i folklig stil, med sådana små prickar som också kommer att utgöra mönstereffekt på min påbörjade kofta. Garnet är tvåtrådigt Navia inköpt hos Violas garn på Kortedala Torg. Det röda är ett restgarn liksom den vita mohairbouclén. Stickor nr.3,5.


Frisky Frog skrev att hon ville följa mitt arbete med koftan, så nu presenterar jag mitt arbete hittills. Jag la upp och stickade ett par cm i förrgår kväll och resten av det som visas i blid stickade jag igår. Jag såg både "Lynley mysteries" och en romantisk film och då pinnas det på som sjutton!

10 kommentarer:

BiZen sa...

Å vilka fina vantar, det är verkligen snyggt med grått och rött tillsammans. Blommorna, prickarna och flätan är så vackert ihop! Ha en fortsatt trevlig vecka! //BiZen

MOXY sa...

Vilka vackra vantar.

Evas Passion sa...

Gud vad fina vantar!!!!

Skräddardotter sa...

Jättefina vantar!

fale artut sa...

Så Vackra, riktiga Kristina-Lakris-vantar! Spinner vit lammull, nu vet jag, det får bli tvåtrådigt!

Myggan sa...

Supersöta vantar.
/Anna

Janette Millbom sa...

Vantarna blev superfina!

The Willow Fairy sa...

Engelska deckare är väldigt bra stickTV. Tyckte om de små blommorna på vantarnas mudd. Man kanske skulle kombinera tekniker oftare än man gör. huvuddelen sticke och sedan lite virkning och lite broderi.

Soraya Marie sa...

Så söööta vantar! Följer med spänning ditt vintage-projekt.
Trevlig helg!

Tusse Fox sa...

Jättefina!!!