torsdag 11 februari 2010

Fali rart

Jag tror att du vet hur det är, när man fått något riktigt fint? I detta fall gäller det garn som jag vann hos härliga Fale Artut. Garnet är handspunnet, delvis av egen ekologisk ull, spunnet med mycket kärlek på spinnrocken Kristina Magdalena. En härva! Här gäller det att använda sin kreativitet! Jag har inte velat förhasta mig, utan tänka igenom vilket garn som kan passa att kombinera med. Hur skall man använda garnet så att det ger så mycket "utdelning" som möjligt?....
Nu har jag tänkt färdigt! Det blir ett par tjocka varma vantar för denna vargavinter.
Jag har stickat kragen med Fales garn och därefter gått över till mönsterstickning ihop med ett engelskt garn av Jacobsull om jag minns rätt. Jag har försökt mönstra så att det handspunna garnet skall finnas med så länge som möjligt på vanten. En vante stickades igår kväll så när som på tummen.



7 kommentarer:

fale artut sa...

Men nu kan Du tro att jag sitter och trampar! Såna härliga vantar! Så ROLIGT att se dem, och vilken tur att garnet hamnade hos dig. Lite speciellt garn var det, inte så lätt att komma på det rätta att göra, och inte så mycket att göra av heller. Tack snälla!

PetraO sa...

Åh vad fina de blir - du är duktig du! Kram!

teresa sa...

Jättefina vantar o härliga bilder. Så lyxigt garn.

fale artut sa...

En Dum ewn undrar lite hur Du har gjort? Om man skulle råka hitta något läpligt garn... Tacksam för Tips!

teresa sa...

Tack för tipset om att laga med hår. Det bara måste jag ju testa, jag som har jättelångt hår till ingen nytta...

Tant Kofta - Lotta Blom sa...

Så snyggt med de aviga effektprickarna.
Många ha det bra från Tant Kofta

Annika sa...

Verkligen fina vantar!