lördag 5 december 2009

Lycka!

Det finns mycket att vara lycklig över, men två säkra kort är barnbarn och garn. Nu kan jag uppdatera lite om bådadera.
Mina man och jag har för fjärde året varit på vinter-Liseberg med de äldsta barnbarnen. För det första är det så vackert så man bara hisnar när man tänker på det. Jag gillar vintern på Liseberg bättre än sommaren. Barnbarnen får åkpass och åker på allt de vill. Som vanligt är det Radiobilarna som är favoriterna. Jag gissar att de åkte 10 omgångar där. Sedan är det slänggungor och kinesisk hatt och annat som lockar. Arjeplog flyttar en del av sin befolkning till Liseberg varje år också. Alla sorters lappländska delikatesser, skinnarbeten etc., men framförallt Souvkas - en sorts ren-kebab som ungarna älskar. Farmor och farfar går där och myser (och fryser om fötterna trots ordentliga yllesockor!) Det var frost när vi kom dit och regn när vi gick hem. Kan det vara mer göteborgskt? Jag köpte bl.a. en ängel i glas, fattigmanssilver, som är underbar. "Jag har en ängel i mitt hus!"

Igår kom det ett paket från Yll o Tyll med garn. Drops Delight! De introducerade garnet för 25 kronor nystanet (50 g) så jag beställde 14 nystan i fyra färger. De var så vackra att jag genast när paketet inspekterats, beställde fler nystan, så att det skulle räcka till koftor i två av färgerna. Jag är alldeles lyrisk av färgerna! Det är ett sockgarn med sedvanliga 75%ull och 25% nylon och maskintvättbart.


Detta är lycka för mig! Ha en trevlig andra advent!

2 kommentarer:

fale artut sa...

Så befriande att läsa om julkänsla på Liseberg och garn-lycka! Må så gott!

teresa sa...

Låter som en fin form av lycka. Mina barnbarn kommer troligtvis inte på många år men jag längtar redan...
Vilken vacker ängel. Å spännande nytt garn, ska bli kul att höra hur du gillar det.