onsdag 14 april 2010

Sticklingar


Nu börjar en period då man hela tiden måste oroa sig. Kanske hör det till den mänskliga naturen att man vill ha något att bekymra sig om. Först är det barnen och sedan är det något annat. för en del blir det husdjur och för andra blir det t.ex. trädgård. För en del blir det alltihop, förstås. För oss har det räckt med trädgård, sedan katten dog.

Den hektiska perioden med alla sticklingar, frösådder och plantor som kommer med posten etc, gör att jag hela tiden får oroa mig för om det är för torrt! Kommer det att vara förstört imorgon när jag återkommer till landet? Hur är det med klematissticklingarna som jag satte i marken. Har de torkat under denna soliga vecka? Hur går det med fuchsiorna i söderfönstret? Blir de för varma? Jag önskar att jag hela tiden var på landet, ur den synpunkten. Å andra sidan har jag det väldigt inspirerande och roligt på jobbet, så jag vill ju vara där också. Men... hur blir det med rådjuren? är allt uppätet i trädgården? Hu! Pust!

Imorgon kväll får jag facit! Jag tror faktiskt att en del är förstört, för jag hade inte räknat med denna soliga värmebölja, denna vecka.

3 kommentarer:

Sunna sa...

Nu är det verkligen vår, mina "bebisar " har inte kommit lika långt

Janette Millbom sa...

jag ska hålla tummarna för dina bebisar!

Myggan sa...

När tulpanerna är uppätna blir även Bambi ett monster. Då glömmer man lätt hur synd det var om stackarna när det var kallt och massor av snö.=)
/Anna