tisdag 6 oktober 2009

Shoppingutflykt med överraskning

Idag passade vi på att åka till handelsträdgården för att köpa rosenjord. Jag väntar och väntar på växterna som skall komma, och jag förstår inte varför det dröjer så länge. I vilket fall som helst vill jag ha all jord som behövs på plats när leveransen kommer. När vi ändå var där köpte jag amaryllislökar. De var ganska små och kostade 19.90, så jag köpte tre och tänker att det blir fint att plantera alla tre i en stor kruka.
När vi kom till Returvaruhuset i Stenungsund såg min man en jättefin plåtkruka, som såg ut att vara som gjord för planteringen, så det var ett riktigt fynd för 5 kronor.
I garnaffären blev det grönt (vad annars?) bambugarn till ytterligare en babykofta. Jag visar det senare, för det finns ännu inget foto. Kameran åkte nämligen fram i all hast för att fota boken jag fick när vi kom hem, som min man smugit med. Det är en bok om färgväxter och med min bakgrund i undervisning om färgning, så förstod han att jag skulle vara intresserad! Jättefina planscher i färg! När fotona var tagna hade jag bara tanke på att lägga in dem här och glömde precis att jag hade andra saker också. Se här på boken och dess vackra bilder, i allt 34 stycken!


5 kommentarer:

Evas Passion sa...

Hoppas dina blommor kommer!!!!
Kul att kopa lite nya vaxter! Tank att i Stenungsund har jag varit nagra ganger,min faster bodde pa Tjorn.(kALLEKARR

Underbart fint det ar pa vastkusten!

Boken ar ju underbar!!!!

Eva

The Willow Fairy sa...

Vilken underbar bok, älskar böcker från förra sekelskiftet. Denna antar jag har några år på nacken med det priset...

fale artut sa...

Så omtänksamt av mannen! En gång skrev du att mitt garn påminde lite om Wålsteds. Det är det finaste beröm jag har fått. Tack snälla, snälla du! Nu har jag sett dem på Tant Koftas blogg, de är underbara!

Samtal från min trädgård sa...

Vackra bilder och en mycket omtänksam man! Här går det lite trögt med trädgården, men jag tröstar mig med att det inte spelar någon roll, den är ju lika fin nästa år igen.

Myggan sa...

Visst är det underbart när ens äkta hälft förstår ens passioner. Pussa på honom lite extra.
/Anna