tisdag 7 december 2010

Vintage för herrar

Nu räckte tyvärr inte garnet till senaste sjalen, så jag måste köpa mer i Konsthantverkshuset i Stnungsund. Men det dröjer några dagar innan jag kommer dit!

Igår kväll satt jag utan stickning och då blev det Sudoku tills jag tröttnade. Jag letade tre gånger bland mina garner för att hitta något som lockade, men nej, inget passade! Idag tänkte jag att jag skulle gå mer grundligt tillväga och då hittade jag en kon med grått ullgarn, som jag köpt till maskinstickning för ca 15-20 år sedan. Perfekt! Det passar till denna herrväst, som jag av en händelse återsåg, när jag plockade undan papper och räkningar på mitt rum. Jag försöker få ordning innan jul, nämligen.

Ett stickprov för att kolla stickfastheten...och jo...det skall nog passa bra! Så nu sätter jag igång med ett projekt som tar lite tid, så jag inte måste tänka så mycket på vad jag skall göra framför TV:n, hela tiden.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vilken stilig herre! Och stickprovet ser spännande ut.