onsdag 8 januari 2014

Ny sjal med trekantskant

Nyligen presenterades ett kit på "Knitting daily" med en sjal med trekantskanter. Ojo de Dios Shawl. Den var stickad i ett randande garn, vilket gjorde att alla trianglarna blev olika. Jättesnyggt tycker jag! Jag hade garn hemma och gjorde efter bästa förmåga utifrån bilderna och här är resultatet.

 Jag spänner ut stickat på mattan. Bilderna gör inte färgerna riktig rättvisa, eftersom ljuset är så dåligt så här års. Dessutom regnar det hela tiden, så jag har inte kunnat ta några utomhusbilder.

Här hänger den över dörrkarmen och man ser ungefär hälften.

2 kommentarer:

Carina sa...

Läckert Kristina. Ibland önskar jag mig en sådan där Facebook-gilla-tumme här också. För du hade du fått en stor för den här kanten. Ska kolla på den jag också. Har dock inget bra garn att testa med.

Kristina sa...

Tack för tummen upp!