tisdag 29 maj 2012

Vinst blir sjal





När Tummelisa garn hade stickcafé på Stora Holm nu i april, var jag där och hade en väldigt trevlig kväll med stickintresserade människor, kända och okända för mig. När vi kom fick vi skriva våra namn på lappar för att delta i ett lotteri. Gissa om jag blev glad när jag vann en härva "Special edition" i underbara gröna nyanser. Det var petraO som hade härvat ihop matchande garner till en sjal om ca 150 gram. Jag har pillat lite med de tunnaste garnerna, som mest var som trådar. Jag har dubblat lite med garn jag hade, resp. tredubblat garn, genom att dra ut långa öglor och sticka med dem. Det sistnämnda var det en bordsgranne som tipsade mig om. Kul att lära sig nya sätt att lösa problem på.
När jag nu fotat ser jag hur väl sjalen matchar en Iris Germanica i motljus.
Just nu blommar liljekonvaljerna! Är de inte som en dröm?

1 kommentar:

PetraO sa...

Oj vad fin den blev! Och fina bilder!