söndag 6 februari 2011

Sockparad

Idag är det en sådan där dag, då det inte lockar att gå ut precis. Grått, grått, grått! (men snön är såpass borta att jag kunde fota ute på trädgårdsbordet idag!) Vi skall visserligen gå på bio ikväll, men ändå. Filmfestivalen gör att vi går på bio var och varannan dag under de dagar den pågår. Idag passar det att t.ex. stryka juldukarna och lägga in dem i skåpet tills nästa år. Annan strykning också, förresten! Mycket har blivit liggande p.g.a. rivstart på jobbet.

Stickar gör jag lite varje dag och när jag inte har något större projekt på gång blir det sockor. Jag bryr mig inte om att göra några mönsterstickade vackra saker, utan det blir för det mesta alldeles vanliga, sköna, släta, som inte skaver mot tårna i skorna, vilket mönsterstickade tenderar att göra, enligt min erfarenhet.

Hälarna är i mosstickning.

Två nystan Fame trend från Marks & Kattens, har resulterat i tre par och det kommer att räcka till ett par barnsockor också.

4 kommentarer:

metamorphosis sa...

Åh, vilka härligt karamelliga sockor!

Carina sa...

Vilka läckra sockor. Ibland kan det kännas som att det är väldigt mycket mönster på folks sockor. Kan också känna att mönstren inte kommer till sin rätt när det blir så mycket färger. Mosstickade hälar räcker gott och väl och det blir jättesnyggt.

Birgitta sa...

Så fina sockor du sticka, riktigt sliskiga färger. Mosstickade hälr har jag aldrig gjort och undrar om de är starkare än vanliga rätstickade.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Elna sa...

Tjusigt! Varför i allsin dar skulle man sticka mönster på sockar? Nej släta och välformade ska de vara med riktig häl så att de sitter som de ska. Helt rätt!